چرم گون

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پسامدرنیسم

پسامدرنیسم

پسامدرنیسم 8 صفحه

هنر مفهومی

بُعد چهارم در عکاسی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:53

فهرست و توضیحات:

-

فصل اول

1

مقدمه

2

بیان مسئله

3

اهداف تحقیق

-

فصل دوم

مروری بر&zwnj آراء&zwnj داخلی و خارجی دربارة موضوع تحقیق

1

مروری برآراء داخلی

2

مروری بر آراء خارجی

3

نقد و بررسی نظرات ابراز شده

-

فصل سوم

چارچوب نظری تحقیق

1

مقدمه

2

انواع نظریه های مهاجرتی

3

فرضیه های تحقیق

-

فصل چهارم

روش تحقیق

1

نوع تحقیق

2

تکنیک تحقیق

3

جامعه آماری

4

جامعه نمونه

5

روش نمونه گیری

6

نوع پرسشنامه

7

تعریف عملیاتی مفاهیم

-

فصل پنجم

تجزیه و تحلیل اطلاعات

1

تجزیه و تحلیل توصیفی یا آمار توصیفی

2

تجزیه و تحلیل استنباطی یا آمار استنباطی

-

فصل ششم

1

نتیجه گیری

2

محدودیتها

3

پیشنهادات

-

ضمیمه ها

1

پرسشنامه

2

جدول مادر ( جدول انعکاس )

3

منابع و مآخذ

ازآنجا که مسئلة&zwnj مهاجرت روستاییان به شهرها در همه جا ودر طول زمان وجود داشته است لذا توجه به مشکلات روستائیان اقدامی خداپسندانه خواهد بود .

در تحقیق حاضر قصد بر آن داریم که مهاجرت روستائیان به شهر را با توجه به عوامل اقتصادی اجتماعی مؤثر بر آن مورد بررسی قرار دهیم . لازم است که در این مقدمه تعریفی از مهاجرت را داشته باشیم .

« آن دسته از افراد یا کارکنانی که عضو خانوار معمولی و دسته جمعی بوده ولی متولد داخل یک محدودة&zwnj جغرافیایی نباشند مهاجر شناخته می شوند که معمولاً براساس انگیزه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و &hellip به مکان دیگری مهاجرت کرده اند . » 1

در تعریف بالا به معرفی مهاجر پرداخته ایم و حالا مهاجرت را تعریف می نمائیم .

« به طور کلی واژة&zwnj مهاجرت در مفهوم جابه جایی و انتقال جمعیت در مکان یا تحرک جغرافیایی جمعیت استعمال می شود . در تعریف مهاجرت باید مفهوم عام کلمه را از معنای خاص آن منفک نمود . مهاجرت به معنای عام عبارت است از ترک سرزمین اصلی و سکونت در سرزمین دیگر به طور موقت یا دائم ، و مهاجرت به معنای خاص آن عبارت است از نقل مکان انفرادی یا جمعی انسانها با تصمیم به تغییر محل اقامت و کار به طور دائم یا برای مدتی طولانی که معمولاً بیش از یک سال باشد . » 2



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:21

فهرست و توضیحات:

انقلاب 57، طبقه کارگر و جنبش شورایی

اعتصاب از آبادان تا تهران

وهمچنین ساختار متفاوت آنها در مراکز کار و تولید در نقاط مختلف ایران، برای یک باز تعریف و تجزیه و تحلیل نسبتاً کامل و جامع از موضع گرایش ضد سرمایه داری کارگری، نیاز به کاری گروهی و هماهنگ توسط فعالین جنبش شورایی آن زمان در کارخانجات و محل های کاری مختلف ایران، می باشد.

در این بخش از نوشته با اتکاه به تجربه ام در مورد روند جنبش شورایی و تشکیل شورا در شیمیایی رازی (شاهپور سابق) یعنی محل کارم در سال 57 و همچنین پالایشگاه آبادان نخستین محل کارم قبل از شیمیایی رازی، سعی در بررسی عملکرد و ساختار شورا های آنها میکنم تا با توضیح و تشریح مضمون و ساختار این تشکلات و روندی که تا انحلال و جایگزینی اشان با انجمن های اسلامی طی کردند، ببینیم اصولاً این شورا ها در قیاس با سازمان یابی شورایی بعنوان تنها تشکل مبارزه طبقاتی و ضد سرمایه داری کارگران، تا چه میزان نزدیک یا دور و یا اصولاً مغایربا آن بوده اند. ضمناً در این رابطه نگاهی گذرا نیز به عملکرد و مطالبات چند شورای مطرح در تهران و تبریز می افکنیم.


کارکنان صنعت نفت در مهرماه 57 نیز توانستند اعتصابی فراگیر و موثر را سامان دهند، تا تاریخ در آبادان تکرار شود. اعتصاب که در 22 مهرماه از پالایشگاه آبادان آغاز شد دو روز بعد به کارکنان اداره کالا و آزمایشگاه پالایشگاه آبادان کشیده شد.

همزمان ماموران فرمانداری نظامی وارد پالایشگاه شدند و بیش از 70 نفر از کارکنان اداره کالا را با خود به خارج از پالایشگاه بردند. آنها آمده بودند تا همچون سال&zwnj های 32 که دولت در مواجهه با اعتصاب کارگران نفت در آبادان حکومت نظامی اعلام کرده، عده&zwnj ای از کارگران نفت در درگیری&zwnj هایی که بین آنها و نیروهای مسلح درگرفت کشته و بدین ترتیب اعتصاب را فروخوابانده بودند، این بار نیز چنان کنند. اما فردای روزی که کارگران اداره کالا بازداشت شده بودند، کارگران پالایشگاه که این بار یکهزار کارگر و کارمند سازمان عملیات غیرصنعتی آنها را حمایت می&zwnj کردند در برابر فرمانداری آبادان تجمع کردند. آنها خواستار برکناری تیمسار کلیایی، رئیس گارد صنعت نفت، بودند و تعقیب مسببان حادثه ورود ماموران نظامی و امنیتی به پالایشگاه و اهانت به کارکنان را طلب می&zwnj کردند. در این میان دامنه اعتصاب کارگران صنعت نفت به جزیره خارک، لاوان، بهرگان، اهواز، گچساران، آغاجری، مسجدسلیمان، مارون و بی&zwnj بی&zwnj حکیمه کشیده شده بود و تقریبا تمام کارگران صنعت نفت در جنوب کشور به اعتصاب پیوسته بودند. از آنجا که طباطبایی دیبا، قائم مقام وقت مدیر عامل شرکت نفت، در مذاکرات خود با اعتصابیون در آبادان و خارک به نتیجه&zwnj ای نرسید، هوشنگ انصاری، مدیر عامل وقت شرکت ملی نفت ایران، به پالایشگاه آبادان رفت و در میان کارگران اعتصابی به&zwnj گونه&zwnj ای سخن گفت تا آنها را نسبت ادامه اعتصاب منصرف کند اما دیدار او با نمایندگان کارگران اوضاع را به&zwnj گونه&zwnj ای دیگر رقم زد، او در گفت&zwnj وگو با نماینده&zwnj های کارگران چنان با تندخویی، بداخلاقی و تهدیدآمیز سخن گفت که آنها با عصبانیت جلسه را ترک کردند و مذاکرات نیمه&zwnj تمام ماند. انصاری دیگر حاضر به گفت&zwnj وگو با کارگران نشد و با ادامه اعتصاب در روز 10 آبان خواست&zwnj های سیاسی روشنی به مطالبات کارگران اعتصابی اضافه شد.

تجمع و اعتصاب از داخل پالایشگاه و ادارات صنعت نفت به خیابان و روبه&zwnj روی فرمانداری کشیده شد و دامنه اعتصاب را به کارکنان، کارگران و کادر پزشکی بیمارستان نفت کشاند. سرانجام پس از ماه&zwnj ها کشمکش، کارگران نفت به دولت هشدار دادند که چنانچه ظرف یک ماه با خواسته&zwnj های&zwnj شان موافقت نکند تولید نفت را متوقف خواهند کرد. به دنبال اعتصاب کارگران نفت، کارخانه&zwnj های دیگری مانند صنایع سیمان، ماشین&zwnj سازی، ذوب&zwnj آهن، تولیدکنندگان کفش، فلزکاران و بسیاری دیگر به این اعتصاب پیوستند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه22

فهرست مطالب

شکل&zwnj گیری اتحاد مثلث
جنگ روسیه و عثمانی
مقدمات شکل&zwnj گیری اتفاق مثلث
نزدیکی روس و انگلیس
اوضاع داخلی و تحولات آلمان پس از وحدت
بحرانهای بالکان قبل از جنگ

جنگ جهانی اول
جنگ جهانی اول (با نام&zwnj های نخستین جنگ جهانی، جنگ بزرگ، جنگ ملت ها و جنگ برای پایان همه جنگ ها نیز شناخته می&zwnj شود) یک نبرد جهانی بود که از ماه اوت ۱۹۱۴ تا نوامبر ۱۹۱۸ رخ داد. بدون هیچ زمینه کشمکشی، سربازان بسیاری برای جنگ تجهیز شدند و مناطق بسیاری درگیر جنگ شدند. پیش از این، هیچ وقت تلفات جنگی به این اندازه زیاد نبود. سلاحهای شیمیایی برای نخستین بار در این جنگ استفاده شدند، برای نخستین بار، به طور انبوه مناطق غیرنظامی از آسمان بمباران شدند و نیز برای نخستین بار در این سده کشتار غیرنظامیان در سطحی گسترده در طول جنگ رخ داد. این جنگ بخاطر شیوه جنگی سنگری نیز معروف است.
جنگ جهانی اول از مهم&zwnj ترین اتفاقات تاریخ بشر است و به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش بزرگی در تعیین تاریخ قرن بیستم داشته است. این جنگ پایانی بر نظام&zwnj های سلطنت مطلقه در اروپا را به همراه آورد و باعث انقراض چهار امپراتوری اتریش-مجارستان, آلمان و عثمانی و روسیه تزاری و سلسله&zwnj های هوهنزولرن, هابسبورگ, عثمانی و رمانوف شد. همه این امپراتوری&zwnj ها از زمان جنگ&zwnj های صلیبی بر سر قدرت بودند.
اکثر تاریخ نویسان معتقدند که عدم موفقیت مذاکرات پس از جنگ و معاهده ورسای و تحمیل غرامت&zwnj های بسیار به آلمان و دیگر دول شکست خورده باعث رشد فاشیسم در ایتالیا و نازیسم در آلمان و زمینهٔ آغاز جنگ جهانی دوم شد.
این جنگ همچنین کاتالیزوری برای انقلاب روسیه بود که بعدها جهان را تحت تأثیر قرار داد و از چین تا کوبا انقلاب&zwnj های کمونیستی را دامن زد و از طرفی زمینهٔ تبدیل روسیه به یک ابرقدرت جهانی و آغاز جنگ سرد با آمریکا را دربر داشت.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع فارسی: تغییر کاربری زمین های صنعتی شهری: یک روش کمّی

موضوع انگلیسی: The transformation of urban industrial land use: A quantitative method

تعداد صفحه: 13

فرمت فایل: PDF

سال انتشار: 2015

زبان مقاله:&zwnj انگلیسی

چکیده: تعداد زیادی از شهرستانها در سراسر جهان امروز مدیون رشد استفاده از زمین خود را به توسعه سریع مناطق صنعتی است. ساختار فضایی توزیع صنعتی در شهرستانها شکل مورفولوژی فضایی شهر ارتباط با استفاده از زمین، حمل و نقل، فعالیت های اقتصادی و مسکن. در همین حال، رشد و گسترش جمعیت شهرستان و استفاده از زمین پیکربندی مجدد ساختار فضایی توزیع صنعتی. تحقیق در توزیع فضایی شهری صنعتی و فرایند تحول آن ممکن است برنامه ریزان شهری کمک کند و تصمیم گیرندگان درک استفاده از زمین و دینامیک جمعیت یک شهرستان. الگوریتم های ژنتیکی تصور می شود یک نوع از روش های امیدوار کننده برای شبیه سازی این فرایند پویا. در این مقاله، ما یک روش جدید برای شبیه سازی توزیع فضایی شهری صنعتی و فرایند تحول آن در شانگهای، چین ارائه شده است. نتایج نشان داد که با افزایش قیمت زمین شهری در طول زمان، صنعتی در حال رفتن به سمت خارج را از مرکز شهرستان. با این حال، حداکثر سود یک شرکت تمایل به کاهش، که می تواند کارخانه های صنعتی منجر به فراتر از مرز شهرستان حرکت می کند. تجزیه و تحلیل توزیع فضایی صنعتی در حال حاضر در شانگهای نشان می دهد که زمانی که قیمت زمین در شهرستان بالاتر از آستانه خاص افزایش می یابد، سیاست های دولت جدید و دیگر مزیت های رقابتی نیاز دارید اگر به شهرستان می خواهد به حفظ شرکت های صنعتی در مرز های شهرستان اجرا می باشد.



دریافت‌فایل