لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه41
فهرست مطالب
فهرست مطالب
1- مقدمه...............................
2- تاریخچه پرداخت یارانه...............
1-2- تاریخچه پرداخت یارانه در ایران...
2-2- تاریخچه پرداخت یارانه در جهان....
3- هدف از پرداخت یارانه................
1-3- تخصیص بهینه منابع................
2-3- ثبات اقتصادی.....................
3-3- توزیع عادلانه درآمد...............
4- مواردی که می بایست مشمول یارانه گردند
1-4- کالاهای حیاتی و استراتژیک.........
2-4- صنایع نوپا.......................
3-4- کالاهای عمومی.....................
4-4- صنایع با هزینه ثابت بالا..........
5-4- صنایع راکد.......................
5- بررسی میزان کارایی یارانه پرداختی...
6- یارانه پرداختی به حامل های انرژی در هر یک از بخش ها
7- طبقه بندی یارانه در حسابهای ملی.....
8- روش های پرداخت یارانه...............
1-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مصرف کنندگان یارانه
2-8- روش های توزیع یارانه.............
3-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مشمول یارانه بر واحد یا بهاء کالا............................
1- مقدمه
انسان های اولیه برای تغذیه خود از حیوانات و گیاهان استفاده می نمودند. آنها آتش را برای گرم کردن تعداد انسان ها و میزان منابع طبیعی در تعاون قرار داشت لذا انسان ها از نظر تهیه مواد غذایی و انرژی مورد نیاز مشکلی نداشتند.
پس از قرن هجدهم و با شروع انقلاب صنعتی تولید کننده از مصرف کننده جدا شده و پدیده ای بنام تولید انبوه ایجاد گردید. بدین ترتیب بیکباره میزان رفاه افزایش یافت و به تبع آن جمعیت شروع به ازدیاد نمود. جمعیت فوق تبدیل به بازار مصرف تولید کنندگان گردید. برای تولید در سطح انبوه نیاز به انرژی و منابع فراوان بود. بدین ترتیب همزمان با پیشرفت های فوق منابع جدید انرژی مانند نفت و گاز کشف گردید و به سرعت میادین نفتی افزایش یافت. لذا انرژی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی و اولیه افراد گردید.
در علم اقتصاد توصیه می شود برای ایجاد عدالت اجتماعی همه افراد از حداقل رفاه
فهرست مطالب
1- مقدمه...............................
2- تاریخچه پرداخت یارانه...............
1-2- تاریخچه پرداخت یارانه در ایران...
2-2- تاریخچه پرداخت یارانه در جهان....
3- هدف از پرداخت یارانه................
1-3- تخصیص بهینه منابع................
2-3- ثبات اقتصادی.....................
3-3- توزیع عادلانه درآمد...............
4- مواردی که می بایست مشمول یارانه گردند
1-4- کالاهای حیاتی و استراتژیک.........
2-4- صنایع نوپا.......................
3-4- کالاهای عمومی.....................
4-4- صنایع با هزینه ثابت بالا..........
5-4- صنایع راکد.......................
5- بررسی میزان کارایی یارانه پرداختی...
6- یارانه پرداختی به حامل های انرژی در هر یک از بخش ها
7- طبقه بندی یارانه در حسابهای ملی.....
8- روش های پرداخت یارانه...............
1-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مصرف کنندگان یارانه
2-8- روش های توزیع یارانه.............
3-8- روش های پرداخت یارانه از نظر مشمول یارانه بر واحد یا بهاء کالا............................
1- مقدمه
انسان های اولیه برای تغذیه خود از حیوانات و گیاهان استفاده می نمودند. آنها آتش را برای گرم کردن تعداد انسان ها و میزان منابع طبیعی در تعاون قرار داشت لذا انسان ها از نظر تهیه مواد غذایی و انرژی مورد نیاز مشکلی نداشتند.
پس از قرن هجدهم و با شروع انقلاب صنعتی تولید کننده از مصرف کننده جدا شده و پدیده ای بنام تولید انبوه ایجاد گردید. بدین ترتیب بیکباره میزان رفاه افزایش یافت و به تبع آن جمعیت شروع به ازدیاد نمود. جمعیت فوق تبدیل به بازار مصرف تولید کنندگان گردید. برای تولید در سطح انبوه نیاز به انرژی و منابع فراوان بود. بدین ترتیب همزمان با پیشرفت های فوق منابع جدید انرژی مانند نفت و گاز کشف گردید و به سرعت میادین نفتی افزایش یافت. لذا انرژی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی و اولیه افراد گردید.
در علم اقتصاد توصیه می شود برای ایجاد عدالت اجتماعی همه افراد از حداقل رفاه
لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:32
فهرست مطالب
سوره بروج مکى است و بیست و دو آیه دارد
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَ السمَاءِ ذَاتِ الْبرُوج (1)
وَ الْیَوْمِ المَْوْعُودِ(2)
وَ شاهِدٍ وَ مَشهُودٍ(3)
قُتِلَ أَصحَب الاُخْدُودِ(4)
النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ(5)
إِذْ هُمْ عَلَیهَا قُعُودٌ(6)
وَ هُمْ عَلى مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شهُودٌ(7)
وَ مَا نَقَمُوا مِنهُمْ إِلا أَن یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الحَْمِیدِ(8)
الَّذِى لَهُ مُلْک السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى کلِّ شىْءٍ شهِیدٌ(9)
إِنَّ الَّذِینَ فَتَنُوا المُْؤْمِنِینَ وَ المُْؤْمِنَتِ ثمَّ لَمْ یَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَاب جَهَنَّمَ وَ لهَُمْ عَذَاب الحَْرِیقِ(10)
إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ لهَُمْ جَنَّتٌ تجْرِى مِن تحْتهَا الاَنهَرُ ذَلِک الْفَوْزُ الْکَبِیرُ(11)
إِنَّ بَطش رَبِّک لَشدِیدٌ(12)
إِنَّهُ هُوَ یُبْدِىُ وَ یُعِیدُ(13)
وَ هُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ(14)
ذُو الْعَرْشِ المَْجِیدُ(15)
فَعَّالٌ لِّمَا یُرِیدُ(16)
هَلْ أَتَاک حَدِیث الجُْنُودِ(17)
فِرْعَوْنَ وَ ثَمُودَ(18)
بَلِ الَّذِینَ کَفَرُوا فى تَکْذِیبٍ(19)
وَ اللَّهُ مِن وَرَائهِم محِیط(20)
بَلْ هُوَ قُرْءَانٌ مجِیدٌ(21)
فى لَوْحٍ محْفُوظِ(22)
ترجمه آیات
به نام خداى رحمان و رحیم .
سوگند به آسمان داراى برجهاى بسیار (1).
و به روز موعود (2).
و به همه بینندگان آن روز و به خود آن روز که مشهود همه مى شود (3).
که هلاک شدند ستمگرانى که براى سوزاندن مؤ منین چاله هایى آتشى که براى گیراندنش وسیله اى درست کرده بودند (5).
ترجمه تفسیر المیزان جلد 20 صفحه 412
در حالى که خودشان براى تماشاى ناله و جان دادن و سوختن مؤ منین بر لبه آن آتش مى نشستند (6).
و خود نظاره گر جنایتى بودند که بر مؤ منین روا مى داشتند (7).
در حالى که هیچ نقطه ضعفى و تقصیرى از مؤ منین سراغ نداشتند بجز اینکه به خدا ایمان آورده بودند (8).
خداى مقتدر حمیدى که ملک آسمانها و زمین از آن اوست و خدا بر همه چیز شاهد و نظاره گر است (9).
محققا این ستمگران و همه ستمگران روزگار که مؤ منین و مومنات را گرفتار مى کنند و بعدا از کرده خود پشیمان هم نمى شوند عذاب جهنم در پیش دارند و عذابى سوزاننده (10).
محققا کسانى که ایمان آورده و اعمال شایسته مى کنند باغهایى در پیش &zwj دارند که نهرها از زیر درختانش جارى است و این خود رستگارى بزرگ است (11).
و محققا دستگیر کردن پروردگار تو بسیار سخت است (12).
این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 100 صفحه می باشد.
چکیده
در این مقاله به بررسی تنظیم خانواده پرداخته شده است. مواردی از قبیل چگونگی روش های جلوگیری که در نهایت هدف از برنامه&zwnj های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می&zwnj باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست و همچنین مراقبت ویژه کودکان، تغذیه کودکان، ارزیابی، طبقه بندی، کودک ۲ ماه تا ۸ سال، ارزیابی کودک کمتر از ۲ ماه از نظر زردی، ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وزن، نمودار رشد، ارزیابی کودک از نظر بینایی، طبقه بندی تب و &hellip در این مقاله بیان شده است. به عنوان نمونه نمودار رشد، نموداری دیداری از وضعیت رشد جسمی و برای پایش رشد کودک طرح ریزی شده است تا بتوان دگرگونیهای رشد را در طول یک مدت زمانی تفسیر کرد. وزن کردن متوالی کودک برای پایش رشد ضروری است.اولین مراقبت(وزن،قد،دور سر و&hellip .) دربدو تولد یا با فاصله بسیار کم از تولد باید انجام شود و سپس در سال اول هر ماه یک بار،در سال دوم هردو ماه یک بار و در سال سوم هر ۳ ماه یک بار و سپس تا ۶ سالگی هر ۶ ماه یک بار کودک باید مراقبت شود (اندازه گیری وزن، قد،دور سرو&hellip ) علاوه بر این برنامه ، هر بار که کودک به واحد بهداشتی مراجعه می&zwnj کند باید توزین شود ووزن او در منحنی رشد ثبت شود خصوصا اگر بیمار باشد.
در هر بار توزین وزن کودک در نمودار وزن برای سن ثبت می&zwnj شود. وزن برای شناخت رشد حساس&zwnj تر است و هر گونه انحراف از وضعیت طبیعی را به آسانی می&zwnj توان با مقایسه منحنی وزن کودک یا منحنی استاندارد شناسایی کرد.کودک ممکن است وزن از دست بدهد ولی از قد او چیزی کم نشود.
واژه های کلیدی: تنظیم خانواده، نمودار رشد، تغذیه کودک، ارزیابی، طبقه بندی
فهرست مطالب
تعریف ۶
اهداف ۶
الف)فاصلهگذاری ۸
ب) قطعی ( توبکتومی، وازکتومی ) ۹
آزمایش لیپوپروفایل (یکبار) ۱۰
قرص های ترکیبی ۱۱
نحوه مصرف صحیح ۱۲
فراموشی مصرف قرص LD و HD 12
فراموشی مصرف قرص تری فازیک ۱۳
عوارض قرص های ترکیبی ۱۳
نکات مهم در برخورد با عوارض ۱۴
موارد منع مصرف مطلق قرص های ترکیبی ۱۵
موارد منع مصرف نسبی ۱۵
قرص لاینسترول( شیر دهی) ۱۶
نحوه مصرف صحیح ۱۶
فراموشی مصرف قرص شیردهی ۱۷
عوارض قرص شیردهی ۱۸
موارد منع مصرف مطلق قرص شیردهی ۱۸
موارد منع مصرف نسبی ۱۸
کاندوم ۱۹
نحوه صحیح استفاده از کاندوم ۱۹
عیب ها یا عوارض کاندوم ۲۰
روش اورژانس پیشگیری از بارداری: EC (Emergency Contraception) 21
نحوه مصرف صحیح ۲۱
تذکر های حین مصرف ۲۲
توبکتومی ۲۲
زمان انجام توبکتومی ۲۳
سن مناسب برای بستن لوله های رحمی ۲۳
وازکتومی ۲۴
نکات مهم قبل از عمل وازکتومی ۲۵
آمپول DMPA ( مگسترول) ۲۶
موارد منع مصرف مطلق آمپول ۲۸
موارد منع مصرف نسبی آمپول ۲۹
آی .یو. دی(IUD ) 29
زمان شروع استفاده از آی .یو دی ۲۹
عوارض IUD 30
موارد منع مصرف IUD 30
بهداشت خانواده ۳۲
مراقبت مادران باردار ۳۲
علائم خطر فوری ۳۹
۱- مراقبت بلافاصله پس از زایمان ۴۰
۲- مراقبت پس از زایمان(پس از ترخیص) ۴۱
مراقبتهای ویژه در بارداری ۴۲
معاینه پستان مادران( اعم از باردار یا شیرده) ۴۴
۱) بررسی مشکلات پستان ۴۴
۲) بررسی مشکلات شیردهی ۴۵
ارزیابی و مراقبت از نوزاد ۴۶
۱) کنترل نشانه های خطر در نوزاد ۴۶
احیای نوزادان ۴۷
۲- ارزیابی تنفس ۴۸
مراقبت ویژه کودکان ۵۰
تغذیه کودکان ۵۲
موارد نیاز به شیر مصنوعی(تجویز شیر مصنوعی) ۵۳
مراقبتهای ادغام یافته کودک سالم ۵۴
ارزیابی ۵۴
طبقه بندی ۵۶
کودک ۲ ماه تا ۸ سال ۵۶
ارزیابی کودک کمتر از ۲ ماه از نظر زردی ۵۷
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وزن ۵۹
پایش رشد کودکان ۶۱
نمودار رشد ۶۲
نمودار رشد مورد استفاده در ایران ۶۳
مفهوم منحنی ها و صدکها ۶۴
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر قد ۶۷
ارزیابی شیرخوار زیر ۱۸ ماه از نظر دور سر ۶۸
ارزیابی کودک از نظر تغذیه ۷۰
ارزیابی کودک از نظر بینایی ۷۱
ارزیابی کودک زیر ۸ سال از نظر وضعیت تکامل ۷۳
مراقبت کودک از نظر وضعیت واکسیناسیون و مکمل های داویی ۷۴
مراقبت های ادغام یافته ناخوشیهای اطفال(مانا) ۷۶
طبقه بندی سرفه یا تنفس مشکل ۷۸
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر اسهال ۷۹
طبقه بندی کم آبی ۸۰
طبقه بندی اسهال پایدار ۸۱
طبقه بندی اسهال خونی ۸۲
طبقه بندی ناراحتی گوش ۸۲
مراقبت کودک بیمار ۲ ساله به بالا از نظر گلو درد ۸۳
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر تب ۸۴
طبقه بندی تب ۸۵
الف) بیماری شدید خیلی تب دار ۸۵
ب) بیماری تب دار ۸۶
ج) بیماری خفیف تب دار ۸۶
مراقبت کودک بیمار ۲ ماهه تا ۵ ساله از نظر کم وزنی ۸۶
ارزیابی سایر مشکلات ۸۹
عفونت چشم ۹۰
عفونت پستان ۹۱
عفونت ناف ۹۲
عفونت پوست ۹۲
مراقبت شیرخوار بیمارکمتر از ۲ ماه از نظر اسهال ۹۳
طبقه بندی مشکل شیرخوردن و خوب وزن نگرفتن ۹۶
مراجع ۱۰۰
تعریف:
روش اندیشه و زندگی که به صورت داوطلبانه و بر پایه آگاهی، بینش و تصمیم گیری مسؤلانه توسط افراد و زوجین در جهت ارتقای سلامت و بهزیستی خانواده&zwnj ها اتخاذ می&zwnj شود و از این رو در توسعه اجتماعی کشور سهم مؤثری دارد.
اهداف:
۱)پرهیز از تولد کودک ناخواسته ۲)داشتن کودک به تعداد دلخواه ۳)تنظیم فواصل بین بارداریها ۴)مراقبت زنان و زایمان در رابطه با سن پدر و مادر ۵)تعیین تعداد کودکان برای خانواده
در نهایت هدف از برنامه&zwnj های تنظیم خانواده فراهم نمودن زمینه مساعد برای تأمین سلامت جسمی و روحی کل خانواده می&zwnj باشد و تنها مترادف با کنترل موالید نیست.
شاخص تنظیم خانواده: درصد پوشش تنظیم خانواده:
۱۰۰ × کل زنان استفاده کننده از وسایل مطمئن پیشگیری
کل زنان ۴۹-۱۰ ساله همسردار
شاخص فوق ، با استفاده از زیج حیاتی قابل محاسبه است.
لازمه انجام خدمت تنظیم خانواده در واحدهای بهداشتی مشاوره با فرد مراجعه کننده است:
مشاوره فرایندی است که در آن به داوطلب کمک می&zwnj شودتا در مورد استفاده یا عدم استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری تصمیم بگیرد و روش پیشگیری از بارداری مناسب را انتخاب نماید.
۶ مرحله مشاوره ، خلاصه شده در کلمهGATHER عبارتند از:
G(GREET) : احترام به مراجعه کننده با نزاکت و برخورد گرم.
A(ASK) : از داوطلب در مورد خودش سوال کنید (دلیل مراجعه، کمک به بیان خواسته ها و نظرهای خود و احساسات و باورهای وی، کمک جهت تفکر کامل درباره انتخابهای موجود، ایجاد این باور که مشاور، خواهان ارائه خدمت موثر می&zwnj باشداگاهی از دانش و تجربیات مراجعه کننده،
T(TELL) : پاسخ به نیازها و نگرانیها با توجه به موقعیت مراجعه کننده.
H(HELP) : کمک به داوطلب برای اتخاذ بهترین تصمیم.
E(EXPLAIN) : توضیح هر آنچه که لازم یا شفاف کننده است.
R(RETURN) : برنامه ریزی جهت ویزیت مجدد.
انواع روشهای تنظیم خانواده:
الف)فاصله&zwnj گذاری:
۱- هورمونی (قرص های ترکیبی، قرص شیردهی، آمپول DMPA )
۲- وسایل داخل رحمی (IUD )
۳- روشهای ایجاد مانع به طریق فیزیکی یا شیمیایی (کاندوم، مواد اسپرم&zwnj کش)
پس از مشاوره و انتخاب روش پیشگیری توسط گیرنده های خدمت پرونده خانوار تشکیل و فرم فاصله گذاری بین تولد ها به شرح ذیل تکمیل می&zwnj گردد:
فرم فاصله گذاری از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت بالای فرم شامل: شماره خانوار یا پرونده و اطلاعات کلی در مورد خصوصیات خانوادگی و سوابق عادت ماهیانه ، شیردهی ، سقط ، مرده زایی و دیابت است. قسمت پایین فرم حاوی نتیجه معاینات (فشار خون، وزن بدن، واریس، پستانها ، معاینه قلب و ریه ، معاینه زنانگی و پاپ اسمیر) می&zwnj باشد.
آزمایشات لازم است بر اساس آخرین دستورالعمل تنظیم خانواده و بسته به نوع روشی که مورد استفاده متقاضی است و در فواصل تعیین شده انجام شود.
ب) قطعی ( توبکتومی، وازکتومی )
خانم های ۳۵ ساله و بالاتر
خانم های با سابقه فامیلی نزدیک ، بیماری قلبی یا فشار خون بالا
دیابتی ها ( هر ساله)
خانم های با سابقه دیابت حاملگی ( هر ساله)
خانم های چاق
۲) قرص دوران شیردهی(لاینسترنول)
اندازه گیری وزن و قد و محاسبه BMI
پاپ اسمیر
چنانچه نکته خاصی در شرح حال بیمار موجود باشد ، معاینه لازم حسب مورد ضرورت خواهد گرفت.
۳) آی.یو .دی:
در اولین مراجعه ، معاینه لگنی و بررسی موارد کنترااندکاسیونها انجام می&zwnj گیرد.
کنترل های بعدی آن یک و ۶ ماه بعد از کارگذاری آی.یو.دی شامل انجام اسمیر و معاینه لگنی می&zwnj باشد.
۴) آمپول ضد بارداری:
اندازه گیری وزن و قد و محاسبه BMI ، اندازه گیری فشار خون ، انجام پاپ اسمیر.
آزمایش لیپوپروفایل (یکبار)
اگر LDL پایه متقاضی خدمت از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر بیشتر بوده و دو فاکتور خطر عروقی و یا اختلالات نادر لیپیدی وجود داشته باشد ، آغاز استفاده از روش توصیه نمی&zwnj شود.
توجه: اگر انجام ازمایش و معاینه های فوق در اولین مراجعه ممکن نباشد، می&zwnj توان اولین نوبت آمپول را تزریق کرد. باید به خاطر داشت که انجام بررسی&zwnj های یادشده در فاصله زمانی سه ماه پس از تزریق اول ضرورت دارد.
۵) توبکتومی:
قبل از ارجاع به توبکتومی، گرفتن سابقه بیماری ، تست گراویندکس، معاینه لگنی، اندازه گیری فشار خون ، انجام پاپ اسمیر صورت می&zwnj گیرد. مراجعه بعدی در فاصله ۱۴-۷ روز بعد از عمل به منظور کشیدن بخیه ها و معاینه محل عمل انجام می&zwnj گیرد.
۶) وازکتومی:
معمولا قبل از انجام وازکتومی نیاز به درخواست هیچگونه آزمایشی نمی&zwnj باشد. در گرفتن شرح حال بیمار، سابقه پزشکی متقاضی بررسی شده و معاینه فیزیکی عمومی با توجه ویژه به دستگاه ژنیتال انجام شود.
بهتر است فرد وازکتومی شده یک هفته بعد از عمل برای معاینه محل عمل به پزشک ارائه دهنده خدمت مراجعه نماید.
فرد وازکتومی شده باید سه ماه بعد از عمل از نظر آزواسپرمی ( نبودن اسپرم در مایع منی) آزمایش شود انجام اسپرم آنالیز بعدی با فاصله زمانی یک ماه از ازمایش اول ( چهار ماه پس از عمل ) خواهد بود. لذا تا ناپدید شدن اسپرم در مایع منی ، فرد باید حتما از یک روش دیگر پیشگیری استفاده کند.
انواع روشهای تنظیم خانواده:
۱- بلند مدت دائم ( توبکتومی، وازکتومی )
۲- بلند مدت غیر دائم (آمپول DMPA )
3- کوتاه مدت (قرص های ترکیبی ، قرص شیردهی ، کاندوم ، IUD )
لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:120
کلمة شیعه چهار بار در قرآن مجید در سوره های مریم آیه 69 و قصص آیه 15 و نیز قصص آیه 15 و صافات آیه 83، ذکر شده است، در سورة صافات حضرت حق ابراهیم خلیل را در روش و منش و اخلاق و عمل، و ایمان و عقیده، و جهاد و عبادت شیعه نوح شمرده است. و ان من شیعته لإبراهیم: و بی تردید ابراهیم از پیروان نوح بوده است.و نیز کلمة شیعه ده ها بار به نقل کتاب های معتبر تشیع و تسنن به زبان پیامبر در رابطه با اقتدا کنندگان به امیرالمؤمنین علیه السلام جاری شده است مانند: یا علی انت و شیعتک هم الفائزون.بنابراین طلوع شیعه از افق قرآن و روایات پیامبر بوده و امری صد در صد الهی است. پس از مرگ پیامبر که نگذاشتند خلافت و حکومت بر روح تشیع، و محور تعبد، و حقیقت علم، و نور بصیرت امیرالمؤمنین مستقر شود و درصد بالایی از توده عوام دنبال دیگران رفتند و به وسیله حکام و عالمان خریده شده از طرف حکام مکتبی را بر پایه احادیث صحیح و سقیم که در شش کتاب مشهورشان جمع آوری شده که بخشی از آنها در میزان حدیث شناسی مردود است و بنا نهادند و پس از آن که نزدیک یک قرن از وفات پیامبر گذشته بود به سبب بنای مکتب بر حدیث نام مکتب را مکتب سنت یا حدیث و پیروانش را اهل تسنن نامیدند، البته تدوین حدیث در شیعه طبق نقل کتاب های معتبر از زمان خود پیامبر صورت گرفت و تدوین حدیث در اهل سنت از زمان عمر بن عبد العزیز شروع شد. شیعه دین خود را از امامان معصوم و به ویژه امیرالمؤمنین علیه السلام که سی سال در کنار پیامبر بود و پیامبر از او تعبیر به باب مدینه علم خود کرد می ـ گیرد و اقتدایش به علی و امامان به دستور مستقیم خدا در قرآن و فرمان پیامبر است و اهل تسنن دین
پیدایش تشیع و تسنن از چه زمانی بوده است ؟
هدایاى پیامبر(ص)
آیا فعالیت&rlm هاى اقتصادى از قبیل: کشاورزى، دامدارى و تجارت داشتند؟ کمکهاى مالى آنان به نیازمندان از چه طریقى تهیه مى&rlm شد؟
هدایاى پیامبر به هیأتهاى نمایندگى قبایل عرب
1- هیأت نمایندگى ثعلبه
2- هیأت نمایندگى محارب
3- هیأت نمایندگى جعدة بن کعب
4- هیأت نمایندگى قشیرین کعب&rlm
5- هیأت نمایندگى تغلب&rlm
6- هیأت نمایندگى طیّى&rlm
7- هیأت نمایندگى مراد (42)
پیامبر وصد شتر به آتش افروز جنگ حنین&rlm
موقوفات پیامبر اسلام و اهل بیت (ع)
ضرورت مالکیت واقف، پیش از وقف&rlm
جایگاه وقف در اسلام
ترغیب ائمه به مسأله وقف&rlm
موقوفه&rlm ها و صدقه&rlm هاى پیشوایان دینى
باغ&rlm هاى مخیریق&rlm
موقوفه&rlm هاى دیگر رسول خدا (ص)
موقوفه&rlm هاى امیرالمؤمنین (ع)
مرقوفه&rlm هاى حضرت زهرا (س)
وقفنامه&rlm اى از حضرت زهرا (س)
وقفنامه&rlm هاى امام حسین (ع)
مرقوفه&rlm هاى امام صادق (ع)
وقفنامه حضرت موسى بن جعفر (ع)
منابع درآمد بیت المال
اموال عمومى (بیت المال)
مواردى از منابع بیت المال&rlm
مالیاتهاى اضطرارى&rlm
کمکهاى مالى امیرالمؤمنین (ع)
کمکهاى مالى امام حسن مجتبى (ع)
مورد دیگر
کمکهاى مالى امام حسین (ع)
اداى دین اسامة بن زید
کم به مرد بادیه نشین&rlm
پاداش معلم&rlm
کمکهاى مالى امام سجاد (ع)
امام سجاد (ع) واداى دین محمد بن اسامة
کمکهاى مالى امام باقر (ع)
کمکهاى مالى امام صادق (ع)
امام صادق (ع) و بودجه مخصوص&rlm
کمکهاى مالى مخفیانه امام صادق (ع)
کمکهاى مالى امام صادق (ع) به دشمن
کمکهاى مالى امام هفتم (ع)
کمکهاى مالى امام هفتم (ع) به دشمن&rlm
کمکهاى مالى امام هشتم (ع)
کمکهاى مالى امام جواد (ع)
کمکهاى مالى امام حسن عسکرى (ع)
حمایت و پشتیبانى مالى از شیعیان
بازگشت به سخن اول&rlm
کشاورزى یکى از منابع مالى اهل بیت (ع)
اهمیت کشاورز از دیدگاه اسلام
فعالیت اهل بیت (ع) در زمینه کشاورزى
پیامبر اکرم (ص) و کشاورزى
امیرمؤمنان (ع) و کشاورزى
امیرمؤمنان (ع) و حفر قنات&rlm
قنات ابى نیزر
خلاصه سخن&rlm
شافعى مى&rlm نویسد:
امام سجاد (ع) و کشاورزى
امام باقر (ع) و کشاورزى&rlm
امام صادق (ع) و کشاورزى&rlm
امام هفتم (ع) و کشاورزى
امام هشتم (ع) و کشاورزى
سرزمین فدک از املاک خالصه&rlm
مشخصات فدک&rlm
فدک هدیه پیامبر (ص) به حضرت فاطمه (س)
درآمدهاى استثنایى&rlm
خراج و مقاسمه&rlm
موارد مصرف خراج&rlm
جزیه
امان نامه به اُکیدر، حاکم دومة الجندل&rlm
الف - اهداف و ضرورتهاى این تحقیق
ج- منابع و روش تحقیق
الف)زنده به گور کردن دختران
6- نکاح الجمع)زناشویى همگانى(
7- نکاح الاِسْتِبْضاع)زناشویى جهت باردار شدن(
8- نکاح الرَهْط)زناشویى دسته جمعى(
تعدد زوجات
ج)طلاق و اقسام آن در عصر جاهلیت
1- ظِهار
2- ایلاء
3- ضِرار
4- طلاق غیر صریح و کنایى
5- طلاق عادى
ممانعت از ازدواج مجدد
سنت&rlm هاى جاهلى عِدّه
معاوضه دختر با شتر
ب)مفاسد اقتصادى
1- ثروت اندوزى از راه&rlm هاى نامشروع
ج)مفاسد سیاسى
ج - فرزند داشتن خداوند
3- آیین مسیحیت
ب - تثلیث)عیسى پسر خدا(
ج - اعتقاد به برترى نژادى و مذهبى
4- آیین مشرکین
بت پرستى
اسامى بت&rlm هاى معروف عرب(134)
الف - بى اعتقادى به معاد و قیامت
ب - اعتقاد به جبر
5 - آیین صائبى
و اما عقاید و تعالیم آیین صائبى
زرتشت
تعالیم و احکام
واژه مجوس
ب - جهل و بى سوادى
ج)تقلید از پیشینیان
چکیده مباحث ریشه&rlm هاى جاهلیت در عصر بعثت
فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات128
نظر به این که اقتصاد گردشگری در سطح جهانی مطرح است رهبران و مدیران کشورهای درحال توسعه به خصوص ایران می بایست این مهم را در راس امور قرار داده و برنامه ریزان و طرحان شهری را ملزم سازند تا برای تمامی اقشار جامعه مکان های گذراندن اوقات فراغت را طرح ریزی نمایند. در کشور ما علی رغم داشتن پتانسیل های بالقوه آن طور که باید بنا به دلایل مختلف این مهم برنامه ریزی نگردیده است.
شهر مرودشت با قدمتی کمتر از 80 سال از جمله شهر هایی است که بارشد فزآینده جمعیت همراه بوده است، این شهر طبق آمار سرشماری عمومی نفوس مسکن در سال 1335 دارای 8987 نفر جمعیت بوده و در آمار سال 1375 یعنی کمتر از 40 سال به 3030،1 نفر رسیده و در این دوره زمانی جمعیت شهر یازده برابر گردیده است. طبق آخرین سر شماری عمومی نفوس مسکن مرکز آمار ایران در سال 1385 جمعیت این شهر 124757 نفر وبارشد جمعیت3/2 % بوده و چون میانگین رشد کشور 7/1 % بوده لذا از میانگین رشد کشور بالاتر است.
براساس اولین طرح تفصیلی مرودشت در سال 1375، عدم برنامه ریزی اصولی و دقیق واجرایی نشدن بعضی برنامه ها و رشد فزاینده جمعیت، موجب بروز مشکلات و مسائل مختلف شهری از جمله کمبود فضاهای کذران اوقات فراغت و فضاهای آموزشی و . . . را می توان یاد آور شد. لذا بیان مسئله فراغت نحوه و مکان گذران آن در شهر های کشور باید مطالعه مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گیرد .
1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف برنامه ریزان شهر، باید تامین رفاه شهروندان باشد و این رفاه بدست نمی آید مگر با برنامه ریزی اصولی ، مناسب و دقیق. در منشور آتن برای بافت فیزیکی شهر چهار نوع کارکرد:
1-3- 1- ارتباطات 2- مسکن 3- حمل و نقل 4- اوقات فراغت در نظر گرفته شده است و مجموع کاربری های موجود نیازمند فضاهای تعریف شده با کیفیت وکمیت متناسب می باشد نحوه گذران اوقات فراغت و مطالعه فضاهای آن که موضوع مد نظر ما در شهر مرودشت است نیز از این مقوله جدا نمی باشد و نیازمند به برنامه ریزی دقیق و اصولی ومطابق استاندارد دارد مرودشت پر جمعیت ترین شهر استان فارس بعد از شیراز و به عنوان یکی از جرم خیزترین شهر های کشور بوده است که علت اصلی آن فقر اقتصادی، فرهنگی می باشد که مورد اول مربوط به اقتصاددانان و از موضوع بحث ما خارج است و موضوع دوم یعنی مبارزه با فقر فرهنگی محقق نمی گردد مگر با برنامه ریزی دقیق و اصولی و آموزش صحیح در مکان های مناسب گذران اوقات فراغت و پرورشی کودکان.
1-4- اهداف تحقیق :
با توجه به این که جغرافیا علم مطالعه رابطه و تعامل بین انسان و محیط می باشد و انسان در این میان می تواند این رابطه را مدیریت و تجزیه و تحلیل نماید ودرنهایت با برنامه ریزی دقیق و منظم این تعامل را تعادل بخشد و با این باور که شهر تجلی فضای ایفای نقش های اساسی انسان (مسکن، حمل ونقل، ارتباطات و اوقات فراغت) است این رابطه مشهود تر و مهم تر جلوه می کند.
مشکل کمبود فضاهای گذران اوقات فراغت یکی از تنگناها و معضلات کشورهای کم توسعه، در حال توسعه و توسعه نیافته است در ایران نیز این مشکلات بیشتر به صورت فقدان جانمایی اصولی و دارای استاندارد نمایان است و از آن جا که بستر سازی فراغتی فرهنـــــگی
نیازمند به مکان های متنوع و گسترده است لذا مطالعه دقیق و شناخت آن در نقاط شهری و روستایی ضروری می باشد در این پژوهش سعی بر آن داریم که نخست اهمیت موضوع را بررسی نموده و سپس فضاهای مربوطه و چگونگی نحوه استقرار آن را مطالعه و کمبودهای آن را نمایان سازیم.
1-5- پیشینه تحقیق :
در میان کاربری مختلف شهری فضاهای گذران اوقات فراغت قابل اهمیت می باشد. در یک تقسیم بندی ساده اگر ایران را به دو مرحله زمانی قبل و بعد از انقلاب تقسیم و مورد مطالعه قرار دهیم و به دلیل شرایط خاص و نحوه گذران اوقات فراغت و مسائل دیگر از مطالعه قبل از انقلاب صرف نظر کرده و مختصرا به مطالعه بعد از انقلاب می پردازیم در سال های اوایل انقلاب مردم به ویژه اکثر جوانان به خاطر شرایط موجود بیشتر در مساجد و کلاس های آموزشی شرکت نموده و اوقات فراغت از تنوع و گستردگی کمتری برخوردار بود.
در زمان جنگ نیز اوقات فراغت مود توجه کارشناسان قرار نگرفت و جوانان و اقشار جامعه نیز به جز عده ی محدودی درگیر جنگ و امنیت ملی بودند اما بعد از جنگ نیاز مردم به ویژه جوانان به مکان های گذران اوقات فراغت نمایان تر و مشهودتر گردید ولی چون تا آن زمان مورد مطالعه و برنامه ریزی دقیق و پیش بینی نگردیده بود لذا اول نیاز مشهود و ضروری گردید و بعد از ان توجه کارشناسان به سوی این امر معطوف گشت شهر مرودشت نیز در گذر همین بُرهه زمانی می باشد و تا به حال در مورد فضاهای فراغتی و نحوه گذران ان هیچ گونه مطالعه و تفحصی صورت نگرفته است.